Jak reklamować się w sieci? To pytanie, które zadaje sobie wiele osób. Profesjonalnie wyglądająca strona internetowa już nie wystarcza. Żeby skutecznie docierać do klientów, należy postawić na szeroko zakrojone działania. Dzięki skutecznej kampanii SEM zwiększysz widoczność swojego biznesu w sieci i zaczniesz osiągać obrane cele biznesowe. Podpowiadamy, jak przeprowadzać kampanie SEM, które działają.

SEM – co to? Na czym polega? Główne korzyści skutecznie przeprowadzonej kampanii SEM

 SEM (Search Engine Marketing) to nic innego jak marketing w wyszukiwarkach internetowych. Podejmowane w jego ramach działania mają na celu poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania Google na frazy kluczowe związane z daną działalnością. Ma to wygenerować wartościowy ruch, który przełoży się na wzrost liczby klientów, a tym samym większe zyski.

To, jak pojemnym pojęciem jest marketing w wyszukiwarkach internetowych, obrazuje równanie:

SEM = SEO + PPC

Oznacza ono, iż SEM nie dość, że obejmuje pozycjonowanie, którego celem jest pozyskiwanie ruchu z darmowych wyników wyszukiwania, to jeszcze wykorzystuje płatne kampanie linków sponsorowanych. Mało tego coraz częściej postuluje się, aby do Search Engine Marketing zaliczać również kampanie prowadzone w serwisie YouTube. Błędem jest zatem utożsamienie SEM wyłącznie z reklamą płatną (PPC – Pay Per Click), z czym wciąż można się spotkać.

Skutecznie przeprowadzona kampania SEM nie tylko poprawia widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google, ale również pozwala dotrzeć z ofertą do tych klientów, którzy rzeczywiście są zainteresowani zakupem określonych produktów lub usług, a nie do przypadkowych osób.

W efekcie generuje wartościowy ruch, który sprzyja realizacji obranych celów biznesowych. Nie zawsze musi to być wzrost sprzedaży, lecz np. zwiększenie liczby osób zapisujących się do newslettera. Zazwyczaj jednak w ostatecznym rozrachunku ma to doprowadzić do wzrostu zysków.

Kampania SEM – jak ją skutecznie przeprowadzić?

 Skuteczność kampanii SEM jest uzależniona od wielu czynników. Dlatego zamiast eksperymentować z działaniami na własną rękę, lepiej od razu zdać się na doświadczenie specjalistów. To droższa opcja niż samodzielna praca, jednak dająca pewność rezultatów. Żeby skutecznie przeprowadzić kampanie SEM, należy bowiem zadbać o wiele szczegółów. Tymczasem bez wiedzy i doświadczenia możesz przez wiele miesięcy błądzić po omacku, drenować budżet i nie ujrzeć zakładanych rezultatów.

Jeśli jednak nadal chcesz spróbować, podpowiadamy, co ma największe znaczenie dla powodzenia kampanii SEM. Ot 3 kluczowe elementy

  1. Analiza słów kluczowych. To podstawa skutecznego marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Opracowuje się ją zarówno na potrzeby SEO, jak i PPC. Bez niej trudno stworzyć treści, które przyciągają klientów i generują ruch. Dobra analiza słów kluczowych powinna uwzględniać nie tylko ogólne słowa kluczowe, ale również frazy brandowe (bezpośrednio związane z daną działalnością) oraz long tail (szczegółowe zapytania składające się z ponad dwóch wyrazów).
  2. Dobrze opracowana strategia marketingowa. Kampania SEM bez strategii? To prosty przepis na niepowodzenie. Wnikliwy plan da Ci pełen obraz, co, jak i kiedy należy zrobić, aby osiągnąć najlepsze rezultaty. Na tym etapie określa się m.in. grupę docelową kampanii, a także cele biznesowe i sposoby ich osiągania. W razie potrzeby tworzy się plan budowy strony internetowej i planuje się jej optymalizację pod kątem SEO.
  3. Optymalizacja. Błędem jest traktowanie kampanii SEM jako jednorazowej reklamy, która raz opracowana ma przynieść zakładane rezultaty. Żeby osiągnąć sukces, należy ciągle ją optymalizować. Preferencje i potrzeby klientów wciąż się bowiem zmieniają. Bez cyklicznych modyfikacji kampania SEM nie będzie za nimi nadążać. W efekcie nie zrealizuje celów.

Kampanie SEM stanowią skuteczne narzędzia zwiększające widoczność biznesu w sieci i generujące wartościowy ruch. Żeby jednak przynosiły zakładane rezultaty, muszą być nie tylko odpowiednio skonstruowane, ale i cyklicznie optymalizowane. W przeciwnym razie będą drenować budżet. Jeśli nie stać Cię na eksperymenty, możesz zlecić stworzenie kampanii SEM i opiekę nad nią profesjonalistom. Dzięki temu możesz być pewny/pewna wyniku.

źródło: One Trend agencja marketingowa

Leave a Comment